Έχω βαρεθεί να λαμβάνω emails από απελπισμένους ξενοδόχους που βλέπουν τον τζίρο τους να πηγαίνει με -30% και -40% σε σχέση με πέρσι! Γιάννης από Αράχωβα: «Τάσο τι γίνεται; Κατέβα καμιά βόλτα να μας δεις. Φέτος τα πράγματα δεν τα βλέπω και πολύ καλά παρά το γεγονός ότι έκανα έκπτωση 40% στον ξενώνα και έχω βάλει και free το πρωινό. Καμιά ιδέα για τόνωση της αγοράς έχεις; Όπως βλέπεις, και εκπτώσεις που είπες έκανα και μπόνους διανυκτερεύσεις και πρωινά δίνω, αλλά πάλι πεσμένος είμαι»…
Ρε παιδιά, ένα λεπτό, γιατί εσείς έχετε βάλει σκοπό να με τρελάνετε. Είναι δυνατόν να κάνετε έκπτωση 30% και 40%, να δίνετε free τα πρωινά, ακόμη και δωρεάν διανυκτερεύσεις και να έχετε τον ίδιο τζίρο με πέρσι; Φυσικά όχι. Όλοι οι ξενοδόχοι και οι εστιάτορες, που είναι μαγκιά τους που προχωρούν σε τέτοιου είδους προσφορές, δεν το κάνουν για να βγάλουν τα περσινά, το κάνουν για να διασωθούν, να μη βάλουν λουκέτο. Έχετε δει εσείς κανέναν ξενοδόχο ή επαγγελματία να έχει τις περσινές τιμές και να μην έχει κλείσει ακόμη; Κανένας. Όλοι προσπαθούν να μαζέψουν κόσμο διότι αντιλαμβάνονται ότι οι Έλληνες ταξιδιώτες έχουν φτωχύνει. Ρε αδέλφια, δεν γίνεται να φτωχύνει ο ελληνικός λαός κι όλοι εμείς που έχουμε επιχειρήσεις και πουλάμε περιοδικά, ξενοδοχεία, εστίαση να μη φτωχύνουμε ανάλογα. Πώς να γίνει; Όλοι μαζί θα πάμε προς τα κάτω. Αυτό λέγεται εσωτερική υποτίμηση. Όσο υποτιμούν την ελληνική οικονομία, άλλο τόσο θα υποτιμούνται και οι επιχειρήσεις μας.
Ποια είναι η λύση; Τι κάνεις; Απλά μαζεύεσαι και ψάχνεις πέραν του Έλληνα τουρίστα, που θα σου έρθει με τα λεφτά που έχει σήμερα στην τσέπη του. Αλληθωρίζεις σε άλλες αγορές. Αράχωβα: Τι έχετε να πουλήσετε εκτός από τη βραδινή ζωή, το καλό φαγητό και το χιόνι στο βουνό; Έχετε και τους Δελφούς. Έχουν φροντίσει οι Ενώσεις των ξενοδόχων, των εστιατόρων και του Δήμου να προβάλουν τους Δελφούς, ας πούμε στη ρωσική αγορά ή στη γερμανική; Έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν πακέτα για τουρισμό τις καθημερινές, αλλά και για την καλοκαιρινή περίοδο; Αν δεν το έχουν κάνει, τρεχάτε ποδαράκια μου. Αν μπορεί να γίνει; Για πλάκα! Αν πουλήσετε σωστά τους Δελφούς και όλο το υπόλοιπο πακετάκι των αρχαιοτήτων που έχετε γύρω από την Αράχωβα, τη χασούρα του -40% θα την πάρετε την επόμενη χρονιά από τους ξένους.
Δείτε πώς σώθηκε η Θεσσαλονίκη. Με τη μαγκιά του δημάρχου η πόλη δεν κατέρρευσε λόγω του τσουνάμι των τουριστών από την Τουρκία και τις υπόλοιπες περιοχές των Βαλκανίων. Δώστε βάση για να καταλάβετε. Το 2011 αυξήθηκαν οι διανυκτερεύσεις μόνο από το Ισραήλ στη Θεσσαλονίκη σε ποσοστό 331%. Μόνο από την Τουρκία σε ποσοστό 63,57%. Τον ίδιο δρόμο απ’ ό,τι μαθαίνω ακολουθεί το Πήλιο με το άνοιγμα της αγοράς στη Ρωσία, τα Ιωάννινα στην Τουρκία και πολλές άλλες περιοχές που αρχίζουν και ελπίζουν να δουν άσπρη μέρα από τις αγορές του εξωτερικού. Καλός ο Έλληνας τουρίστας, καλός όμως και ο Τούρκος, ο Ρώσος, ο Πολωνός, ο Ισραηλίτης και πολλοί άλλοι που τώρα ανακαλύπτουν τις ομορφιές της χώρας μας. Μην κάθεστε, κυνηγήστε τους!
Ρε παιδιά, ένα λεπτό, γιατί εσείς έχετε βάλει σκοπό να με τρελάνετε. Είναι δυνατόν να κάνετε έκπτωση 30% και 40%, να δίνετε free τα πρωινά, ακόμη και δωρεάν διανυκτερεύσεις και να έχετε τον ίδιο τζίρο με πέρσι; Φυσικά όχι. Όλοι οι ξενοδόχοι και οι εστιάτορες, που είναι μαγκιά τους που προχωρούν σε τέτοιου είδους προσφορές, δεν το κάνουν για να βγάλουν τα περσινά, το κάνουν για να διασωθούν, να μη βάλουν λουκέτο. Έχετε δει εσείς κανέναν ξενοδόχο ή επαγγελματία να έχει τις περσινές τιμές και να μην έχει κλείσει ακόμη; Κανένας. Όλοι προσπαθούν να μαζέψουν κόσμο διότι αντιλαμβάνονται ότι οι Έλληνες ταξιδιώτες έχουν φτωχύνει. Ρε αδέλφια, δεν γίνεται να φτωχύνει ο ελληνικός λαός κι όλοι εμείς που έχουμε επιχειρήσεις και πουλάμε περιοδικά, ξενοδοχεία, εστίαση να μη φτωχύνουμε ανάλογα. Πώς να γίνει; Όλοι μαζί θα πάμε προς τα κάτω. Αυτό λέγεται εσωτερική υποτίμηση. Όσο υποτιμούν την ελληνική οικονομία, άλλο τόσο θα υποτιμούνται και οι επιχειρήσεις μας.
Ποια είναι η λύση; Τι κάνεις; Απλά μαζεύεσαι και ψάχνεις πέραν του Έλληνα τουρίστα, που θα σου έρθει με τα λεφτά που έχει σήμερα στην τσέπη του. Αλληθωρίζεις σε άλλες αγορές. Αράχωβα: Τι έχετε να πουλήσετε εκτός από τη βραδινή ζωή, το καλό φαγητό και το χιόνι στο βουνό; Έχετε και τους Δελφούς. Έχουν φροντίσει οι Ενώσεις των ξενοδόχων, των εστιατόρων και του Δήμου να προβάλουν τους Δελφούς, ας πούμε στη ρωσική αγορά ή στη γερμανική; Έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν πακέτα για τουρισμό τις καθημερινές, αλλά και για την καλοκαιρινή περίοδο; Αν δεν το έχουν κάνει, τρεχάτε ποδαράκια μου. Αν μπορεί να γίνει; Για πλάκα! Αν πουλήσετε σωστά τους Δελφούς και όλο το υπόλοιπο πακετάκι των αρχαιοτήτων που έχετε γύρω από την Αράχωβα, τη χασούρα του -40% θα την πάρετε την επόμενη χρονιά από τους ξένους.
Δείτε πώς σώθηκε η Θεσσαλονίκη. Με τη μαγκιά του δημάρχου η πόλη δεν κατέρρευσε λόγω του τσουνάμι των τουριστών από την Τουρκία και τις υπόλοιπες περιοχές των Βαλκανίων. Δώστε βάση για να καταλάβετε. Το 2011 αυξήθηκαν οι διανυκτερεύσεις μόνο από το Ισραήλ στη Θεσσαλονίκη σε ποσοστό 331%. Μόνο από την Τουρκία σε ποσοστό 63,57%. Τον ίδιο δρόμο απ’ ό,τι μαθαίνω ακολουθεί το Πήλιο με το άνοιγμα της αγοράς στη Ρωσία, τα Ιωάννινα στην Τουρκία και πολλές άλλες περιοχές που αρχίζουν και ελπίζουν να δουν άσπρη μέρα από τις αγορές του εξωτερικού. Καλός ο Έλληνας τουρίστας, καλός όμως και ο Τούρκος, ο Ρώσος, ο Πολωνός, ο Ισραηλίτης και πολλοί άλλοι που τώρα ανακαλύπτουν τις ομορφιές της χώρας μας. Μην κάθεστε, κυνηγήστε τους!