Monday, April 29, 2013

Ύδρα über alles!



Γράφτηκε από τον Τάσο Δούση για το ICONS Travellers Μαϊου 2013 

Κι όµως, υπάρχει ζωή στον «πλανήτη» Ελλάδα! Πολύ γνωστή αυστριακή εφηµερίδα ανακαλύπτει τον Αργοσαρωνικό και παθαίνει κυριολεκτικά πλάκα µε την Ύδρα. Οι Αυστριακοί, γνωστοί και για την τσιγκουνιά αλλά και για το ταξιδιωτικό ταµπεραµέντο τους, έριξαν τα ...
µάτια τους στον Σαρωνικό και προτρέπουν τα 12.000.000 των κατοίκων της χώρας τους να έρθουν για διακοπές στην Ελλάδα, και συγκεκριµένα να «παντρέψουν» τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς τόπους της Αθήνας µε τις παραλίες του Σαρωνικού.

Στο δηµοσίευµα γίνεται αναλυτική περιγραφή της πόλης της Ύδρας και ο δηµοσιογράφος γράφει ένα φοβερό κείµενο γι’ αυτό που έβλεπε, αλλά δεν µπορούσε να πιστέψει. «Η Ύδρα απλώνεται ως ένα τεράστιο αµφιθέατρο ανάµεσα στους τεράστιους βράχους και είναι ιδανικός προορισµός για την άνοιξη, αλλά και το καλοκαίρι, όταν οι τουρίστες είναι ακόµη λίγοι». Στον αρθρογράφο κάνει τεράστια εντύπωση η απουσία δρόµων και αυτοκινήτων. Ανακαλύπτει η εν λόγω εφηµερίδα το ιστορικό παρελθόν του νησιού, τη δράση της Μπουµπουλίνας στην Επανάσταση του 1821 και τον τεράστιο εµπορικό του στόλο τον 18ο αιώνα. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει το κείµενο στα καταπληκτικά αρχοντικά, αλλά και στο κοσµικό  παρελθόν της δεκαετίας του 1960!

Ορίστε, λοιπόν, που οι ξένοι ανακαλύπτουν σιγά σιγά τη χώρα µας. Τώρα θα µου πείτε, πώς έγινε αυτό το θαύµα; Του τη «βάρεσε» του συγκεκριµένου δηµοσιογράφου και είπε να επισκεφθεί την Ύδρα, τον Πόρο και τις Σπέτσες, επειδή δεν είχε τι άλλο να κάνει στη Βιέννη; Φυσικά, όχι! Επιτέλους, το σύστηµα ξυπνάει και ο... γίγαντας του εγχώριου τουρισµού αρχίζει σιγά σιγά να δείχνει τις τεράστιες δυνατότητές του. Οι επιχειρηµατίες των νησιών, µαζί µε τις τοπικές Αρχές αλλά και κάποια στελέχη του Υπουργείου Τουρισµού, αρχίζουν δειλά, αλλά ουσιαστικά, να κάνουν αυτό που έπρεπε να έχουν ξεκινήσει εδώ και 30 χρόνια… Να προβάλλουν δηλαδή τις οµορφιές και τις γωνιές της πατρίδας µας που όµοιές τους δεν υπάρχουν πουθενά αλλού.

Έλληνες επιχειρηµατίες και τοπικοί άρχοντες, οργανωµένα πλέον, απευθύνονται στα Μ.Μ.Ε. της Γερµανίας, της Αυστρίας, της Γαλλίας, της Ολλανδίας, της Ρωσίας κ.ά., προκειµένου να καλέσουν εκπροσώπους τους για ολιγοήµερες διακοπές σε προορισµούς όπως την Ύδρα. Σύµφωνα µε τις δικές µου πληροφορίες, αυτό γίνεται σε δεκάδες γραφικά χωριά και νησιά µας, όπου µέχρι σήµερα το marketing ήταν κάτι σαν το σούσι –τουτέστιν, άγνωστο και σε όψη και σε γεύση.

Επιτέλους, οι άνθρωποι που ασχολούνται µε τον ελληνικό τουρισµό βλέπουν, εκτός από τους ηµεδαπούς επισκέπτες, τα εκατοντάδες εκατοµµύρια της Ευρώπης, της Αµερικής και του υπόλοιπου κόσµου. Το έχω γράψει άπειρες φορές, ότι η «βαριά βιοµηχανία» µας είναι αποκλειστικά ο τουρισµός. Έπρεπε να ζήσουµε µια οικονοµική καταστροφή για να καταλάβουµε ότι η εξωστρέφεια, και µόνο αυτή, µπορεί να φέρει την ανάπτυξη. Η Ύδρα και η προβολή που παίρνει αυτό το µικρό νησί σε µια αυστριακή εφηµερίδα είναι ένα απλό παράδειγµα και δείχνει το δρόµο. Αν δουλέψουµε σωστά και οργανωµένα, η αύξηση του τουριστικού ρεύµατος στην πατρίδα µας τα επόµενα χρόνια θα ξεπεράσει κάθε προηγούµενο.

Νοµίζω ότι ήρθε ο καιρός ο πλανήτης να µάθει ότι Ελλάδα δεν είναι µόνο «Greek mousaka», σουβλάκι, Ακρόπολη και Μύκονος. Ελλάδα είναι τα πανέµορφα νησιά του Αργοσαρωνικού, τα Δωδεκάνησα µε την τεράστια ιστορία και τις ατελείωτες παραλίες, η Πελοπόννησος του Costa Navarino και των δαντελωτών ακτογραµµών, τα Κυκλαδονήσια µε τους υπέροχους αέρηδες και το άγριο τοπίο. Ελλάδα είναι όλα εκείνα τα µέρη που µας κάνουν να µη θέλουµε ποτέ να αποχωριστούµε µια από τις πιο προικισµένες χώρες του κόσµου. Ας δουλέψουµε όλοι για να µοιραστούµε τις οµορφιές µας στα πέρατα της Οικουµένης.               

Δημοφιλεις αναρτησεις