Η Fuerteventura, ή αλλιώς «το νησί της ηρεμίας», είναι το δεύτερο σε μέγεθος από τα Κανάρια νησιά της Ισπανίας. Το πρώτο, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι η Tenerife. Η Fuerteventura, με πρωτεύουσα το Puerto del Rosario, έχει σχεδόν 100.000 κατοίκους και θεωρείται σχετικά όμορφο νησί. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι οι ...
παραλίες με τη λευκή ψιλή άμμο. Το νησάκι λοιπόν αυτό, που έχει περίπου το μέγεθος της Ρόδου, συγκεντρώνει κάθε χρόνο... κρατηθείτε... σχεδόν 2.000.000 τουρίστες! Προσέξτε, μιλάμε μόνο για ένα νησί, δεν μιλάμε για όλα τα Κανάρια. Αν υπολογίσουμε όλο το σύμπλεγμα των νησιών, οι τουρίστες ξεπερνούν τα 20.000.000. Με λίγα λόγια, μόνο το συγκεκριμένο σύμπλεγμα στον Ατλαντικό, που ανήκει στην Ισπανία, συγκεντρώνει τον αριθμό των τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα φέτος.
Εδώ το υπουργείο Τουρισμού και η αξιαγάπητη Όλγα Κεφαλογιάννη μιλάνε για επιτυχία, τη στιγμή που ξέρουν ότι είμαστε πίσω σε αφίξεις τουριστών σε σχέση με το σύνολο των ανταγωνιστικών μας χωρών (Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία). Τα λέω αυτά μπας και ακούσει κανένας χριστιανός και καταλάβει ότι μόνο με παραλίες, συρτάκι, τζατζίκι και μουσακά δεν μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Τη διαφορά την κάνεις με σωστές κινήσεις marketing και με «σκότωμα» της γραφειοκρατίας. Εδώ, δυστυχώς, οι Έλληνες ξενοδόχοι παλεύουν μόνοι τους για να κρατήσουν και να φέρουν τουρίστες σε όλη τη διάρκεια της σεζόν. Προσπαθούν με τα δικά τους, πενιχρά μέσα, ενώ το κράτος, όπου μπορεί, βάζει τρικλοποδιές γραφειοκρατίας.
Δείτε μερικά παραδείγματα. Πόσο δύσκολο θα ήταν να δώσουμε άδεια να οργανώνονται συνέδρια και meetings σε ηφαίστεια; Πόσο δύσκολο θα ήταν να μπορεί κάποιος να επισκέπτεται την Ακρόπολη νυχτερινές ώρες; Πόσο απίθανο θα φάνταζε να δημιουργήσουμε πεζοπορικό μονοπάτι στην Αθήνα πεντακοσίων χιλιομέτρων, που να ξεκινάει από το βουνό και να φτάνει στη θάλασσα; Πόσο δύσκολο άραγε είναι να μπορέσει κάποιος να δημιουργήσει στη Δήλο προϋποθέσεις διανυκτέρευσης σε σκηνές; Όλα αυτά που μόλις τώρα σας ανέφερα, είναι κινήσεις marketing που πραγματοποιούνται σε Ισπανία, Τουρκία και Ιταλία. Αυτά που φαντάζουν απίθανα στο ελληνικό κράτος, εκεί, στους ανταγωνιστές μας, είναι το marketing. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να συγκεντρώνουμε τουρίστες στην Ελλάδα 365 μέρες το χρόνο. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να «κλέψουμε» τουρίστες από τους γείτονές μας. Διαφορετικά, θα μείνουμε στην προσέλκυση τουριστών όπως κάνανε οι παππούδες μας τη δεκαετία του '60, που, αν θέλετε τη γνώμη μου, το κάνανε περισσότερο πετυχημένα από ό,τι εμείς