Saturday, May 9, 2015

Η µεγάλη απάτη των ταξιδιωτικών εφαρµογών στο Internet

Γράφτηκε από τον Τάσο Δούση για το ICONS travellers Μαϊου 2015

Είναι πολλές οι φορές εκείνες που αναδεικνύουµε εφαρµογές που δουλεύουν στο Internet ως «συγκλονιστικές», «άµεσες», «εξυπηρετικές», «φθηνές» και µε λαϊκή απήχηση. Μπούρδες… Οι εφαρµογές που εµφανίζονται σε διάφορους ταξιδιωτικούς οδηγούς και κατεβαίνουν στα iPad, iPhone και λοιπά είναι κατά 90% µια µεγάλη ...
εξαπάτηση των ταξιδιωτών και, φυσικά, των σοβαρών επαγγελµατιών και επιχειρηµατιών του χώρου.


Προσέξτε τι πραγµατικά συµβαίνει µε αυτές τις εφαρµογές. Όταν σου ζητάνε χρήµατα για να τις κατεβάσεις, η απήχηση στους ταξιδιώτες είναι από ελάχιστη ως και µηδενική, καθώς όλα τα στοιχεία που θέλεις µπορείς να τα βρεις άνετα µέσω της αναζήτησης στο Google. Εκεί που την πατάνε όλοι είναι στο «free». Σου λένε λοιπόν: «Θες να ταξιδέψεις, π.χ., στα Χανιά, τη Μύκονο, την Πάρο, τη Μυτιλήνη, την Κέρκυρα; Κατέβασε µια εφαρµογή, που την έχουµε και δωρεάν». Εκεί κάποιοι ταξιδιώτες, συνήθως άσχετοι, την πατάνε και κατεβάζουν τις εφαρµογές. Όµως, το περιεχόµενο είναι τόσο φθηνό και πρόχειρο που αυτοµάτως απογοητεύονται.

Γιατί συµβαίνει αυτό; Διότι, πολύ απλά, όλοι αυτοί που δουλεύουν για τέτοιες εφαρµογές είναι άσχετοι ταξιδιωτικά, δεν έχουν ιδέα από το τι χρειάζεται ο τουρίστας και ο ταξιδιώτης και στις εφαρµογές κατά 99% προβάλλονται µόνον εκείνοι που πληρώνουν. Δηλαδή, σου λέει «έχουµε τα καλύτερα resto», αλλά στην πραγµατικότητα έχει µόνο τα πληρωµένα resto. Ο ταξιδιώτης, φυσικά, απογοητεύεται, δεν ξαναµπαίνει ποτέ στην εφαρµογή και δεν ασχολείται καν µε το συγκεκριµένο αντικείµενο.

Τρανή απόδειξη όλων όσων σας λέω είναι τα σχόλια που γράφονται για αυτές τις εφαρµογές, ακριβώς εκεί που ο τουρίστας τις κατεβάζει, π.χ., iTunes, Google Play. Τα σχόλια, λοιπόν, για τέτοιου είδους εφαρµογές ταξιδιωτικού περιεχοµένου είναι ή µονοψήφια ή το πολύ να φτάνουν σε διψήφιο αριθµό όταν η εφαρµογή έχει «ζωή» τριών ετών. Όταν ένα ταξιδιωτικό άρθρο έχει από κάτω τουλάχιστον 30 κριτικές, εκτιµήστε µόνοι σας τι σηµαίνει µια εφαρµογή να έχει 8 ή 20 σχόλια για περιοχές όπως η Κρήτη, η Μύκονος, η Κέρκυρα κ.λπ.

Το γέλιο το φοβερό πέφτει όταν ψάχνεις να βρεις πόσοι έχουν κατεβάσει αυτές τις εφαρµογές. Θα πάθετε πλάκα! Μόνον µερικές εκατοντάδες άνθρωποι – και είναι και δωρεάν.

Πού βρίσκεται, λοιπόν, η απάτη σε αυτή την ιστορία; Ο κάθε κακοµοίρης τεµπέλης δήθεν δηµοσιογράφος που ασχολείται µε εφαρµογές τέτοιου είδους πηγαίνει σε τουριστικές περιοχές στην Ελλάδα και µαζεύει χρήµατα από επαγγελµατίες, ξενοδόχους και εστιάτορες, οι οποίοι δυστυχώς δεν έχουν εµπειρία από τέτοιες εφαρµογές και, λόγω της δουλειάς τους, δεν µπορούν να το ψάξουν.

Αν είσαι, λοιπόν, επαγγελµατίας και έχεις µια µικρή επιχείρηση τουριστικού περιεχοµένου στη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Πάρο, τη Νάξο, την Κρήτη κ.λπ., πώς µπορείς να προφυλαχτείς από τέτοιου είδους απατεώνες και πώς µπορείς να αναγνωρίσεις κάποιους, ελάχιστους, σοβαρούς δηµοσιογράφους ή εταιρείες που πραγµατικά φτιάχνουν σωστές εφαρµογές και µπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σου;
1. Ζητάς τα αναλυτικά στοιχεία για το πόσοι έχουν κατεβάσει τη συγκεκριµένη ταξιδιωτική εφαρµογή. Π.χ. Πάρος, την έχουν κατεβάσει 1.000.000 –λέµε τώρα– ταξιδιώτες.
2. Ζητάς να σου δείξουν τα σχόλια που έχουν γραφτεί για τη συγκεκριµένη εφαρµογή στην πηγή της, π.χ., το iTunes. Αν δεις, ας πούµε, ότι για τη Μύκονο έχουν γραφτεί 10 σχόλια, καληνύχτα! Αυτό σηµαίνει ότι την εφαρµογή αναλογικά την έχουν κατεβάσει µέχρι 500 άνθρωποι. Αν δεις, όµως, ότι στην εφαρµογή της Μυκόνου έχουν γραφτεί π.χ. 1.000 σχόλια, αυτό σηµαίνει ότι την έχουν κατεβάσει χιλιάδες άνθρωποι, άρα είναι µια πετυχηµένη εφαρµογή, που θα βοηθήσει την επιχείρησή σου.
3. Ρώτησε αυτόν που σε πλησιάζει για να σου πουλήσει διαφήµιση στην εφαρµογή αν θα υπάρχουν µόνο αυτοί που πληρώνουν ή και άλλα µαγαζιά, τα οποία δεν διαφηµίζονται. Αν σου πουν ότι µπαίνουν µόνο αυτοί που πληρώνουν, είναι εύκολο να καταλάβεις ότι η εφαρµογή είναι για πέταµα.

Σε βασικές γραµµές, αυτός είναι ένας τρόπος που θα σας επιτρέψει να ξεκαθαρίσετε στο µυαλό σας ποιοι πουλάνε φύκια για µεταξωτές κορδέλες και ποιοι είναι εκείνοι που έχουν πραγµατικά διείσδυση στους τουρίστες και τους ταξιδιώτες.

Δημοφιλεις αναρτησεις